söndag 5 juni 2022

Första riktiga sommardagen...

Vi körde ner till Österlen igår kväll. Det låter som en klyscha, men när man stiger ur bilen är det en speciell luft och ett speciellt ljus som möter en 😊Det är något särskilt med Österlen 💗Men så är det såklart för var och en där man har sitt eget lilla paradis. Var har ni era paradis? Hade varit roligt att läsa om.

Det blir mycket vinbär i år. Särskilt på de röda buskarna. Jag brukar göra några flaskor saft så det får det väl bli, men på saftfronten är det flädern som hägrar först. Aron har en buske nu i hans egna trädgård, så den får vi väl plocka av när det blir dags 😊 Jag brukar plocka längs vår väg. Där är några buskar. När vi bodde på gården hade vi många och stora fläderbuskar på vår egen mark. Det var riktig lyx 😊


Rädisorna är klara. Jag satte bara en halv rad i min planteringslåda. Vi äter inte så mycket av dem, men det är ändå roligt att ha och det är de som kommer upp först. Min sallad har inte tagit sig så himla bra. Jag tror att det är småfåglarna som har varit där och rotat runt efter att jag satte fröna., men jag har fler frön kvar så jag får i med lite mer där 😊🌱


Denna dag kan man nog räkna som årets första riktiga sommardag. Sol och blå himmel hela dan och en temperatur över 20 grader. Härligt! Nu är sommaren här 🌞

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...