söndag 5 januari 2020

Tankar inför 2020...

Min hylla i köket i Komstad med allsköns gamla fina saker

Jaha, vad väntar då 2020 månntro? Livserfarenheten man skaffat sig genom årens lopp säger att de bästa åren är egentligen de då allting rullar på som vanligt. Så det hoppas jag på detta nya år 💗 

Ett av mina mål är att strukturera upp vardagen mer, men det är ju redan på gång. Jobbmässigt blir det förändringar som jag skrivit om förut. Jag går upp på heltid på mitt ekonomjobb. Då lämnar jag samtidigt Leader-världen och Jordbruksverket som jag egentligen skulle gjort redan i maj. Jag kommer att sakna det, men det har varit ganska stressigt med att få ihop två jobb kan jag ärligt erkänna. Sen har jag också föreningsuppdrag som jag vill dra ner på. Helt enkelt vill jag slippa att sitta och jobba på kvällarna. Något som har blivit min vardag under 2019.

Ett annat mål är att leva lite hälsosammare och aktivare. Ett mål som många har, gissar jag. Äta bättre och röra på sig mer. Det är något som jag verkligen ska försöka leva upp till.

Men, det enda som betyder något egentligen är att familjen, släkt och vänner får vara pigga och friska.  Det är som jag skrev i början. Så länge allt rullar på som vanligt...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...