onsdag 15 januari 2020

Fiskbil och banken...

Det har varit lite tyst här på bloggen några dagar, men då det är årsbokslut är jag på jobbet tidigt och jobbar betydligt mer än mina 75%, så jag är ganska så trött på kvällarna. Jag har helt enkelt inte orkat skriva nåt. 

För en stund sen kom det upp en bil inkörandes på vår gårdsplan. Jag tror jag skrev om det för några månader sen, men det var i alla fall en fiskbil som kom och som varit här en gång förut. Senast han var här köpte jag torsk. Jättegod torsk från Norge, och det är bara några veckor sen vi åt upp de sista bitarna. Ganska så dyrt, men ack så god 😊 Jag köpte torsk även denna gång, men också räkor. Nu har allt åkt in i frysen, och så bra att ha det hemma. Räkorna får vi kanske prova till helgen. 

En räkmacka till helgen får det nog bli. Bild jag hittade jag nätet.
Ja, vad händer mer då. Imorgon har jag en tid inbokad på banken. Vi bytte bank för ett tag sen och nu fick jag en tid då vi ska gå igenom mitt pensionssparande och lite sånt där. Det kan också behövas ses över ibland. 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...