fredag 10 januari 2020

Lite nya hundgrejer...

Jag behöver beställa både nya halsband och koppel till både Raffe och Leia. Leia är fenomenal på att bita sönder saker, så det går åt en del av den varan även om jag är noga med att ta Raffe hans halsband så att hon inte kommer åt det 😊

Till vardags använder jag helstryp av syntet. Jag tycker det funkar väldigt bra för oss. När vi ska iväg till tillställningar med mer folk har jag alltid kedja, helstryp, till Raffe. Han vill gärna fram till folk, och då passar det mig bättre att han har en kedja. Jag såg en tråd på FB där frågan kom upp vad folk använder för halsband till sina newfoundlands och det var väldigt olika. Många har halvstryp och det är även många som använder sele. 

När man har hund av stor ras funkar det bäst att beställa över nätet, tycker jag, då många djuraffärer har ett begränsat utbud till just stora hundar och det kan man ju i och för sig förstå. De flesta har ju hundar av små eller medelstor ras. 

Nu börjar snart På Spåret. Sen blir det läggdags då klockan ringer vid tvåtiden i natt. Varför utsätter man sig för detta vanvett egentligen 😏 😃 ... 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...