måndag 20 januari 2020

A financial experiment...

Jag funderar ganska mycket på hur det kommer att bli när man blir pensionär. När ska man gå i pension? Hur mycket pengar kommer man att få? Är det normalt att tänka på sånt här när man har ca 15 år kvar att jobba, haha...? Om 15 år kanske pensionsåldern är långt över 70, vem vet 😏 

Min policy är  att pengar ska arbeta, så jag ska göra ett experiment som jag tänkte låta er följa med på. Jag ska köpa fonder för 10 000 kr på två olika banker, alltså totalt 20 000 kr. Sen ska vi se vilka som utvecklar sig bäst. Spännande, eller hur 😊 Jag ska köpa fonder hos Nordea och Avanza, och jag ska försöka ha så lika förutsättningar som möjligt. Jag tänkte jag skulle använda mig av någon slags fondgenerator där banken väljer ut fonderna efter vilken risk man vill ta. Jag är ingen fegis, men heller ingen högriskare, så det blir något mittemellan. 

Jag har lite jag måste förbereda innan jag kan sätta igång, men jag återkommer...

1 kommentar:

Pillusan.blogg.se sa...

Spännande ju! Jag kommer följa detta.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...