lördag 21 september 2019

Satt upp tavlor...

Raffe och Leia slappar
Vilken härlig dag det varit här nere på Österlen idag 😊 Solen har värmt rejält och himlen har varit vackert ljust blå. Vi var en sväng på tippen i förmiddags. Det är alltid nåt som ska slängas. Här nere har vi inte samma sopsortering som vi har hemma. Hemma har vi fyrfackskärl där allt kommer och hämtas. Här nere har vi tvåfackskärl (matavfall och restavfall/brännbart) och man får själv köra iväg med förpackningar, flaskor och sånt till återvinningsstationer. Vi har fått till det bra med kärl nere i källaren nu så det är lätt att sortera och sen bara bära ut allt till bilen när man ska iväg och tömma. Det måste vara lätt annars blir det bara att allt slängs i det brännbara och det är ju inte meningen.

Jag har nog inte visat här förut, men jag hittade jättefina djurbilder som låg hoprullade här i en garderob för ett bra tag sen. Jag beställde ramar från Desenio och idag satte vi upp dem i tv-rummet där uppe. Kanonfint blev det 😊 Allmogeskåpet som  Rebecca och jag tog fram från garderoben vet jag inte var jag ska göra av nu när jag köpte ett nytt sideboard till tv-bänk. Vi får väl se...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...