torsdag 19 september 2019

Dokumentärtips...

Då var det torsdag igen. Igår var jag nere i Kävlinge och jobbade. När jag körde hemåt låg det två st påkörda fasaner vid Örtofta. När jag kom en liten bit längre fram var det ett helt gäng tuppar på väg upp på vägen. Jag fick tvärbromsa och de skyndade sig ner i diket igen. Jag fick möte och blinkade på den bilisten att det var något och jag såg i backspegeln att han saktade ner. Hoppas bara att inte fler blev påkörda. De är ju inte så smarta de där fasanerna 😏 men fina är de.

Vi fick ett tips på jobbet att titta på en dokumentärserie i tre delar på svtplay. Det är en serie om vår jord och  vårt klimat. Man tänker till, kan jag väl säga. Första delen heter "Bieffekten", andra delen "Sista skörden" och tredje delen "Efter floden". Se dem i den ordningen för de följer en viss tråd. Kan rekommenderas.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...