onsdag 4 september 2019

Förändring i lägret här hemma...

Det har blivit en förändring på hundfronten här hemma ikväll. Leia har börjat löpa, så hon är hos uppfödaren nu några dagar. Detta utmynnade i alla fall i att jag hade en annan hund med mig hem för att inte Raffemannen ska vara själv och stå här och yla och hålla på så att grannarna klagar 😕

Hon undrar väl var hon hamnat

En störig Raffeman som är helt slut efter att det kommit hem en ny tik till honom, haha...
Det blir nästan som att ha Leia här för det är hennes halvsyster jag hade med mig hem. Hon är ett par år äldre än Leia och har aldrig lämnats till nån annan förut, men det ska säkert gå bra. Newfoundlandshundar är lätta på det sättet. De anpassar sig så fort, och i detta fallet är det bara för några dagar. Jag har visat henne Lurbas och Frulle och det var ingen reaktion från varken henne eller katterna. Ibland tror jag att Frulle och Lurbas inte ens märker att det är en annan njuffe, haha...

Nu ska de snart nattas ute i hundgården. Undrar vad hon tänker 😊 Komma till ett nytt ställe bara så där.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...