lördag 27 juli 2019

En äventyrlig eftermiddag...

 Jag skrev häromdagen att vi skulle göra nånting spännande till helgen. Idag har vi gjort det, nämligen åkt zipline och klättrat i träd. När jag slutade på Leader fick jag av min kollega presentkort till Multilevel Zipline i Sandåkra utanför Hässleholm. Så rolig grej att göra hela familjen tillsammans. Läskigt var det att åka nerför den här banan på 300 m i 60 km/h. Det kittlade i magen kan jag säga 😊 Jag åkte den tre gånger...

Det fanns även ett klätterträd med tre stammar där varje stam hade sin svårighetsgrad. 

  Förutom ziplinen och klätterträdet fanns det två höghöjdsbanor att ta sig igenom. En lagom svår och en svårare. Jag gjorde bara den första. Den svarta banan, som ägaren kallade den svåra, där insåg jag min begränsning. Den gick mycket högre upp i träden och hinderbanan man skulle ta sig igenom var rejält mycket svårare än den första, men resten av familjen gjorde den svåra. 

 Det som är roligt är att denna anläggning delvis är finansierad av Leader och det är jag som har handlagt denna projektansökan innan det kom till Jordbruksverket för beslut 😊 Jag har varit här en gång förut, men det var långt innan allt var klart, så det var riktigt kul att se slutresultatet.

 Så detta är ett exempel på vad våra pengar kan finansiera som vi betalar till EU och till Landsbygdsprogrammet. Just såna här projekt som ska få landsbygden att leva.





Detta kan jag varmt rekommendera om man är ett gäng eller en familj som vill göra nånting tillsammans 😊 Detta blir en dag att minnas 💗

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...