tisdag 2 juli 2019

Bleka håret...

Jag brukar inför varje sommar göra ljusa slingor i håret. Jag känner mig piggare när håret blir ljusare och hudnyansen ändras också till det bättre känns det som, men i år har jag inte hunnit med det. Därför tänkte jag prova att göra det själv istället med sådant man har hemma. Jag googlade och hittade ett "recept" eller vad man ska kalla det 😊 Man värmer 2 dl vatten och tillsätter 2 msk honung. Sedan ska detta koka upp och då tillsätter man 2 msk äppelcidervinäger och saften från en halv citron. Detta ska sen in i kylen och när det kallnat applicerar man in det i håret och låter det verka 20 minuter. Sen tvättar man håret som vanligt och det är extra viktigt att använda ett bra balsam för att återfukta håret. Man får absolut inte använda endast citron då det är extremt uttorkande, upplyses man om.

Detta blir spännande, och jag återkommer med resultatet 😊 Det kanske blir katastrof, men vad kan hända...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...