torsdag 4 maj 2017

Hemkörning och planering av semester...

Jag är som jag säkert skrivit om förut ingen vän av att gå i affärer, så det här med e-handel passar mig perfekt. Av allt jag handlar blir det säkert 80% på nätet om inte mer. För mig är det optimalt att slippa lägga tid på att åka runt till olika affärer och bor man i en mindre stad som vi gör så är utbudet såklart begränsat också. Det senaste jag börjat handla på nätet är hundmat. Kanon att få det hemkört till dörren och billigare är det också. Den enda nackdelen är ju att man inte gynnar handlarna på orten och det är jag fullt medveten om. 

Cliffs of Moher
Nu har vi bestämt att vi ska åka och hälsa på Rebecca och Pete på Irland kring månadsskiftet juni/juli. Nu när vi väl har satt datum så blir allt mycket roligare med planeringen. Nu ska vi boka flyget och sen ska vi boka hotell. Vi har tänkt att stanna torsdag till söndag och bo i Cork tors-fre och lör-sön. Mellan fredag och lördag tänkte vi åka iväg på nåt utflyktsmål ute på landsbygden och hitta nåt boende där. Rebecca hade ett förslag som jag fastnade för. Det är Cliffs of Moher. När man tittar på bilder där ifrån ser det helt fantastisk ut och Atlantkusten ovan på det. Jag har aldrig sett Atlanten så nu är väl det på tiden, tycker jag :-)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...