onsdag 24 maj 2017

En otippad kväll...

Efter jobbet idag körde jag ut till Öspab och köpte nya hängpelargoner till mina amplar här hemma. Jag köpte också de tre sista stora fina lavendel som de hade. Jag ska sätta två av dem på kyrkogården imorgon, tänkte jag. Jag köpte också två lerkrukor som jag inte riktigt vet var jag ska ha än, men jag tar nog ner dem till Komstad imorgon och sätter Mårbackaplantor i dem. Det är svårt att ha småplantor och skott på ett ställe där man inte bor. De behöver ju lite mer tillsyn, så jag tar kanske hem dem när vi kör hem. Vi får se.

Ikväll har vi varit på en otippad grillfest. Otippad på det viset att vi hade ingen aning om hur kvällen skulle bli eller vilka som skulle vara där. Detta kommer sig av att Mats har nytt jobb sen den andre maj och nytt kontor här i Hässleholm. Hyresvärden till det kontoret visade sig fira 10 år som hyresvärd i år och då ställde han till med en grillfest för sina hyresgäster och lite av en slump blev det att vi åkte dit. Det blev i alla fall en jättetrevlig kväll med helgrillad gris och trubadur och nya bekantskaper gjordes med de andra företagen i huset. 

Imorgon bär det av till Österlen för några dagars ledighet. Härligt ska det bli :-)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...