måndag 29 maj 2017

Inför Irland...

Nu är det en månad kvar tills vi ska resa över till Irland och hälsa på Rebecca och Pete. Av tre nätter hade vi bara bokat den första, men idag bokade jag även den sista övernattningen. Jag skrev i ett tidigare inlägg att eftersom flyget går så tidigt på förmiddagen när vi ska hem, så blir det för stressigt att köra från Cork på morgonen. Så idag bokade jag ett rum på Clayton Hotel som ligger precis vid flygplatsen. Då hinner vi både att lämna bilen och checka in i lugn och ro hoppas jag.

Nu ska vi bara bestämma oss för var vi ska åka hän på får utflykt med övernattning (natt nr två). Jag är ju sån att jag vill ha alla vägar öppna så länge som möjligt och inte boka något förrän när det närmar sig. Risken är ju då att allting är uppbokat, så vi får väl ta och bestämma oss snart helt enkelt.

När vi körde till Österlen i torsdags lät jag båda katterna vara ute, även Frulle. Han är mer intresserad av att vara ute nu när sommaren kommit, och inte lika orolig heller som förut. Jag var lite splittrad om jag skulle låta honom var ute också, men vi skulle ju vara iväg nästan fyra dagar och det är för länge för att låta honom vara inne själv utan kattvakt, så nu fick det "bära eller brista". Han är för feg också för att ge sig väg, men man vet ju aldrig vad de får för sig. Jag laddade upp rejält med mat till dem i vårt förråd, så de skulle klara sig själva några dagar. 

När vi så kom hem igår kväll och körde upp på gården, så var de båda två på verandan. Lurbas låg på trappan och Frulle låg i en stol. Nu trivs de när vi är hemma igen, och gottar ner sig i sängarna 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...