fredag 12 maj 2017

Äntligen i Komstad...

Tanten blickar ut över nejden ikväll
Det är fredag och vi är i Komstad :-) Under hela våren har vi bara lyckats med att vara här max en natt i taget eller bara att köra hit över dagen och fixa gräsmattan, blommor och lite sånt där, men denna helgen har vi ingenting inbokat utan kunde åka iväg redan idag fredag. Vi ska ta en runda till tippen imorgon, "som vanligt" höll jag på att säga. Det finns fortfarande en hel del kvar att rensa ut här.

Det står ett gammalt skrivbord på ovanvåningen där jag inte riktigt gått igenom alla lådor än, men det gjorde jag ikväll. Jag hittade en del riktigt gamla dokument. Det fanns kostnadsförslag på detta huset när det skulle byggas 1930 (!) Det skulle kosta 6200 kr att bygga. Det känns konstigt att hitta och läsa så gamla handlingar. Tänk att de funnits här under alla dessa år. Sen hittade jag sex st bilder eller tryck rättare sagt av Carl Larsson. De är fastsatta på ett väldigt fint papper där det under varje bilder är etsat i pappret på nåt sätt namnet på bilden. Väldigt fina! De ligger i en stor papp-mapp, så som man ser ibland på antikrundan. De här hade jag säkert kunnat ta med till antikrundan om de kommer hit nångång i närheten :-)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...