lördag 13 maj 2017

Egna jordgubbar...

 På gården hade vi egna jordgubbar och det var så gott att bara gå ut där och plocka 😊 Jag kommer inte att ha jordgubbar på Trolle Hill för där är nog för mörk pga skogen tror jag, men i Komstad har jag tänkt länge att ha i en av mina odlingslådor. Vi har haft en riktigt trädgårdsdag idag här nere och i förmiddags åkte vi iväg till en plantskola, Tågarps plantskola, i Tommarp. Jag har inte varit där förut, men där var fint och de hade ett stort sortiment.

Nu har tolv jordgubbsplantor av sorten Korona kommit ner i jorden. Jag vet inte om där blir några jordgubbar redan i år, men nästa år hoppas vi på en stor skörd och många revor så att där blir fler plantor 😊 Jag har en odlingslåda till och i den ska jag ha potatis. Sättpotatisen har jag redan köpt, men det har varit så kallt så att jag har inte satt dem än, men det tänkte jag göra imorgon. 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...