torsdag 5 januari 2017

Tio minus...

Fy hundan vad kallt det är ikväll. Det går minsann inte att bara ta på sig nåt lätt bara för att hundarna ska pinka lite snabbt. Nej, hela munderingen måste på: vinteroverall, halskrage, stickad mössa, mina skinntumvantar från 90-talet och mina älskade UGGS från Australien. Hundarna får nog sova inne inatt eller iaf vi gör ett försök. De åker nog ut i hundgården efter några timmar om jag känner dem rätt, eller Raffe rättare sagt. Den hunden kan man omöjligt ha inomhus nattetid :-)

Vi är hemma igen från Kalmar. Vi körde upp igår förmiddag för att fira Arons födelsedag. Det första vi gjorde när vi kom upp var att handla på Giraffen och även äta lunch där, nämligen kroppkakor. Så himla gott :-) På kvällen gick vi ut och åt. Tyvärr hade Thai Silk semesterstängt (stället jag skrev om i tisdagens inlägg), men vi hittade en annan restaurang som låg på Larmtorget, Mañana Mañana Tapas o Grill. Ett mysigt ställe med väldigt god mat. Det tar bara ca femton-tjugo minuter att gå från Arons lägenhet så är man mitt i centrum. Efter maten var det en lagom promenad hem till honom igen.

Då är det tre dagars ledighet kvar, sen börjar vardagen igen. Det blir nog en tur ner till Österlen igen. Mats vill snickra klart förrådet och jag ska försöka rensa allrummet på ovanvåningen så att vi kan tapetsera där och göra klart. Jag får ta några flyttkartonger med mig och det blir nog nån tur till tippen också, gissar jag. Tänk när vi får det rummet klart också. Då är nästintill hela huset renoverat. Vilket jobb vi lagt ner sen april 2014 då renoveringen började :-)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...