söndag 1 januari 2017

2017...

Då var det 2017 nu. I vanlig ordning firade vi nyår hos oss. Som jag beskrivit förut så bor vi högt upp på Göingeåsen med utsikt över stan, så vyn härifrån igår vid tolvslaget var outstanding, om man säger så :-) Vi hade hela stan som en horisont framför oss och det sköts raketer som bara den. Under flera år har vi varit tre familjer som firar nyår tillsammans och jag och Mats har huvudrätten (det är lättast eftersom vi är hemma hos oss). Jag hittade ett recept på nätet med marinerad fläskfilé, receptet finns här, och till det hade vi potatisgratäng och sallad. De andra två familjerna ordnar då förrätt och efterätt. Allt blev väldigt gott och som vanligt äter man alldeles för mycket :-)

Min nya kaffemaskin :-)
Jag är så väldigt glad över kaffemaskinen jag fick av Mats i julklapp. Vi har snart smakat oss igenom de kapslar som var med i paketet, så nu måste vi beställa fler. 

Idag har jag mest gått här hemma och plockat undan efter gårdagen. Jag har faktiskt börjat jula av så smått också. Tomtar och annat åker ner i jullådan igen. Granen orkar jag nog inte ta idag och ljusstakar och stjärnor i fönstren får vara uppe till tjugondag Knut.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...