söndag 10 april 2016

Trädgårds- och hagfix...

Som vanligt går helgen alldeles för fort. Idag var vi uppe med tuppen och började klippa vår häck utmed vägen. Det blev några släplass. Vi samlar allt som vi ska elda i en stor hög bakom vårt stall, och så eldar vi upp det nån dag när det passar. Häcken blev riktigt fin faktiskt. Sen fortsatte Mats med att röja i en av småhagarna där ett träd hade ramlat över trådarna. Det är alltid en massa jobb med att röja det som växer upp i eltrådarna eller ramlar över dem. 

Två av hästarna i stallet ska börja gå ute så fort vi gått igenom en del av det stora sommarbetet, så det började jag med sen efter häcken. Trådar fick spännas och där var en del lagningar också, så nu är där bara lite kvar som jag gör klart en annan kväll.

Jag har börjat kolla lite så smått på tapet till vårt vardagsrum. Jag skulle gärna vilja ha nån i sekelskiftesstil. Det är mycket färg på den stilen. Vågar man eller tröttnar man på det efter ett tag?


Denna gillar jag :-)

1 kommentar:

Petras- Enjoy Life Every Day sa...

Vackra allihop. Men jag säger kör på den sista av dem. Den är såååå fin.
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...