fredag 29 april 2016

Bytt upp mig...


Min gamla dator har länge varit på upphällningen, men sen några veckor tillbaka har jag en ny :-)) Så himla roligt. Jag var lite orolig för hur jag skulle göra med bildredigeringar eftersom jag har Photoshop Elements inlagt i min gamla och har använt det i flera år. Nu har jag upptäckt Google Foto istället och dess möjligheter och det går jättebra. Det var Rebecca som tipsade mig (man är ju så så gammal nu så man får ta hjälp av ungdomarna). Man skapar mappar och lägger in sina bilder där istället. Därifrån kan man sen beskära och göra andra redigeringar. De redigeringsmöjligheterna som finns där räcker gott och väl till för mig. Känner jag sen för att det inte räcker så får jag väl ta och köpa mig ett redigeringsprogram. Fördelen med detta är ju att bilderna finns sparade i molnet, så jag kommer ju åt dem varsomhelst.

Skönt att det äntligen är fredag. Det blir inget Österlen denna helg. Det blir valborgsfirande här hemma istället. Sen ska vi på den årliga Byastämman på söndag. Sånt ska också skötas när man bor på landet :-)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...