måndag 25 april 2016

Jobbat heldag idag...

Idag har jag jobbat hela dan på mitt gamla jobb. Jag märker nu att jag börjat vänja mig vid att jobba kortare dagar. Jag är så glad och tacksam för att jag kunnat gå ner i arbetstid. Jag kallar det livskvalité. Sen ikväll har vi varit en runda i lägenheten. Jag hade en köpare till en bokhylla jag haft på Blocket. Han köpte även lite andra mindre saker. Nu är där inga större saker kvar i lägenheten förutom matgruppen som vi behåller ett tag själva och ser vad vi ska göra med den. 

Vi får se om vi behåller matgruppen själva. 
Det var ganska roligt för att han som kom och köpte hyllan var kunnig om gamla möbler. Jag passade då på att fråga honom om matgruppen för jag vet ingenting om den. Han berättade att det var valnöt och han trodde det var 30- eller 40-tal. Inte senare. Jag trodde att det var 50-tal, för det var då mina föräldrar gifte sig, men det är det uppenbart inte. Kul att lära sig nåt nytt :-)

1 kommentar:

Petras- Enjoy Life Every Day sa...

Måste kännas lite skönt att du börjar bli klar i lägenheten.
Skönt att gå sålt av möblerna med.
Ha det gott!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...