torsdag 28 april 2016

Deklarationerna klara, halleluja moment...

Jag fick så mycket gjort igår. Direkt efter jobbet åkte jag till lägenheten och packade bilen full med  grejer från källaren som jag inte ska spara och körde till tippen med det. Därefter tillbaka till lägenheten och packade bilen full med grejer som jag SKA spara :-) Sen hem med det och ut en runda med hundarna. Sen var det dags att betala månadens räkningar. Mindre kul!

Det jag egentligen skulle komma till var att nu är våra deklarationer också klara. Då gården är en lantbruksfastighet, så lämnar vi iväg vår deklaration. Jag hade väl i och för sig kunnat göra det själv, men att hålla koll på avskrivningar och periodiseringsfonder när man inte har något bokslutsprogram, nä, det blir för jobbigt. I allafall så knappade vi in dem också igår kväll och även momsen. 

Sen har vi Rebecca också som inte är hemma och kan deklarera själv. När hon åkte iväg till Australien skaffade hon F-skattsedel för att kunna frilansa som skribent. Hon har faktiskt sålt några reportage och det ska ju också deklareras. Tack och lov för Mobilt BankID, säger jag bara :-) Vi skypade igår kväll och då loggar jag in här hemma på Skatteverkets hemsida och så legitimerar hon och skriver under där på Irland. Tekniken är fantastisk :-) Så nu är hennes deklaration också klar med NE-blankett och inlämnad moms. Hon berättade att hon kört iväg igår och hikat (hajkat). Om det kan ni läsa på hennes blogg här.

1 kommentar:

Petras- Enjoy Life Every Day sa...

Ja, ibland tänker man inte på hur smidigt det är med bank-id och sådana saker! Deklaration är knepigt om man inte bara kan skicka in sen rätt upp och ner, som jag gjorde.
Tur det finns folk som gillar jobba med siffror!
Skall kolla dotterns blogg omgående.
Tack för tipset.
Kram från Petra

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...