tisdag 23 februari 2016

Tulpaner, en favorit...

Jag ska unna mig lite mer att köpa lösa blommor och ha på köksbordet. Det mår man bra av :-)
 Januari och februari månad är ju inte mina favoritmånader precis, men en positiv grej med just denna tiden på året är alla tulpaner. Jag är i vanliga fall ingen spontanköpare av lösa blommor, men just tulpaner kan jag bara slinka in i blomsteraffären och köpa en bukett. Jag var på Blomsterlandet häromdan och då åkte det ner en i kundkorgen. 

En annan sak som åkte ner i kundkorgen var den här fina hjärtställningen. Tänkte att den lilla växten (jag vet faktiskt inte vad den heter) skulle slingra sig runt på det. Får se om jag lyckas. När vi flyttade till gården samlade jag på mig ett antal höganäskrus. Jag har de som ytterkrukor i verandan och i vardagsrummet. Jag gillar det mörkbruna mot det vita :-) De är ganska djupa så jag fyller upp med lecakulor.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...