söndag 28 februari 2016

Treveckorssallad...

Min svärmor brukar emellanåt göra treveckorssallad och jag tycker det är så himla gott. Jag har dock aldrig gjort det själv, men igår fick jag för mig att prova. Som tur var så hade jag de flesta ingredienser hemma, t o m äppelcidervinäger. Jag hoppade över purjolök och ättiksgurka, Det var ju himla enkelt och det blev så gott. Nu har vi färdig sallad i veckan bara att ta ut ur kylen. Så smidigt :-)

Här kommer receptet jag hittade på nätet och utgick ifrån:
Sallad
1 kg  
3 st  
1 st  
25 cm  
2 dl  
Marinad
1 dl  
1 dl  
1 dl  
1 krm  


Tillagning

1 Hacka, hyvla och blanda grönsakerna.
2 Blanda och koka upp marinaden under omrörning.
3 Häll den varma marinaden över grönsakerna.
4 Låt stå kallt någon timme innan servering.

Smaka av med salladskrydda eller svartpeppar.

Förvara i kylskåp.

1 kommentar:

Petras- Enjoy Life Every Day sa...

Den måste jag nog testa! Tack för tipset. Ha en fortsatt bra måndag. Kram kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...