söndag 14 februari 2016

En vända till Göteborg...

Jag lovade ju att berättade vad vi skulle iväg på för äventyr. Vi åkte tidigt igår morse till Göteborg. I höstas fick jag av Mats i födelsedagspresent hotellövernattning och på kvällen show med Orup. Det hade vi bokat till just denna helg. Vi bodde på hotell Scandic Opalen och därifrån var det inte lång promenad bort till Rondo som ligger precis bredvid ingången till Liseberg. Vi skulle vara där halv sju då det var trerätters middag före showen. Vi fick ett jättemysigt litet tvåmanna-bord ett trappsteg ovanför de som satt på golvet vid långbord framför scenen. Det var helt perfekta platser, tyckte vi. Det var god mat och mycket mat framför allt. Så mycket att jag inte ens orkade äta upp huvudrätt och efterrätt. Räkor och lax till förrätt, oxfilé till huvudrätt och pannacotta med jordgubbar till efterrätt. Smarrigt värre :-)

Showen började sen klockan nio. Det var bland det bästa jag varit på på länge. Det var verkligt drag på showen och publiken var på topp. Många låtar då publiken sjöng med och på slutet stod i princip hela publiken upp och dansade och sjöng. Härligt!

Bild tagen med mobilen. Det blir inte så bra, men det får duga. De fick mat när vi var där :-) 
Idag har det varit årsmöte med Newfoundlandsklubben Södra. Jag blev omvald till kassör ytterligare två år. När mötet var slut körde vi bort till Monika och hämtade Raffe och India. De små gullade vi också med, naturligtvis :-)

1 kommentar:

Petras- Enjoy Life Every Day sa...

Vilken härlig helg ni haft. Kan tänka mig att det var drag på Rondo.
En hotellövernattning är ju aldrig fel heller.
Ha en fin dag. Kram Petra

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...