fredag 16 november 2012

Veckan började ju bra...

I måndags började jag min LIA-period på ett mindre företag här i stan. Nu hade jag tjuvstartat i somras och redan gjort fyra av mina tio veckor denna termin. Veckan började bra, men slutade lite sämre. I onsdags kväll när jag kom hem fick jag världens magkrampor, så jag fick gå och lägga mig och låg där och kved och vände och vred mig. Att ha ont i magen och må illa är bland det värsta jag vet. Igår hade jag fortfarande ont i magen, men kände mig aningen bättre. Jag kokte mig lite grönsakssoppa och fick även i mig lite nyponsoppa. Sov ändå bort det mesta av dagen.

Idag känns det betydligt bättre som tur är. Det är väl typiskt när man är på en ny arbetsplats att man blir sjuk första veckan. Och jag som typ aldrig är sjuk, men men... Magsjukor börjar ju vandra runt nu, så jag hoppas att detta var min enda släng av den denna vinter.

Det plingade precis till i min mobil. Mitt paket från Norrfrid webshop har kommit. Det måste jag tvunget hämta idag. Jag har även kollat lite på nätet på en ny ljusslinga till granen. Det finns ju sladdlösa sådana nu. Det hade väl varit praktiskt att ha en sån som man bara tänder med en fjärrkontroll och slippa ett virrvarr av sladd som bara trasslar ihop sig i lådan.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...