onsdag 7 november 2012

Tänk vad konstiga saker kan göra en glad...

När vi behöver ha gödselstacken tömd ringer vi till en av våra grannar som är "riktig" bonde så kommer han och fixar det. Nu var det så att vi ringde till honom för två månader sen och han hade ännu inte kommit. Då undrar man ju vad som hänt och eftersom man är en lagom försynt person så vill man ju inte ringa och påminna i första taget :). Nu var emellertid stacken så överfull så jag var tvungen att ringa honom och den enkla orsaken var att han hade GLÖMT det!! Snäll som han är så kom han och tömde allt direkt igår kväll. Så nu kan vi ha hästar ytterligare ett år i stallet...

Så här blev min egendekorerade dörrkrans
Nu var detta inte det enda roliga som hände igår. Jag var också på hederlig traditionell utfärd med facket! Busstur till Humlalyckan där vi kunde handla i deras affär och sen blev vi bjudna på en jättegod höstbuffé. Riktigt trevligt var det! Jag köpte en krans till ytterdörren. Jag plockade också på mig lite attiraljer som jag skulle dekorera kransen med. Jag ska försöka hitta något grönt också att sätta på lite längre fram närmare jul.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...