söndag 25 november 2012

Möte med förtäring...

Dagens SNK-möte flöt på bra idag och var lika trevligt som det alltid brukar vara. Jag lovade ju att visa vad jag bjöd på. Det blev Cillas varma smörgåstårta. Den var uppskattad, alla tog två gånger vilket jag tolkar som gott betyg. 

Så här gör man:
3 pkt bacon
1 st purjolök
2 burkar champinjoner
4-5 dl creme fraiche
salt och peppar
riven ost

Skär bacon och purjolök i mindre bitar. Stek bacon, purjolök och svamp och låt det svalna. Blanda i creme fraiche och krydda med salt och peppar.

Lätt ett lager hönökaka på en plåt och på med fyllning.
Lätt ytterligare ett lager hönökaka och ny fyllning. Avsluta med hönökaka. Lägg skivade tomater eller ananas ovanpå och avsluta med riven ost. In i ugnen på 150 grader ca 30 min eller tills osten har fin färg. Ha inte för hög värme då kanterna lätt blir brända.

1 kommentar:

Pillans sa...

oj det där måste jag prova .. såg riktigt gott ut

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...