måndag 30 maj 2022

Ny sax som prövats ikväll...

Jag tog upp Leia på trimbordet en stund ikväll. Så nu är frambenen och bröstet klara och jag tog rejält på öronen, men jag ska ta ännu mer på dem. Fortsättning med resten av hunden imorgon ikväll 😊

Jag började titta på en groomingfilm av newfoundlandshund på YouTube häromdan och jag har sett på flera såna filmer att de använder sig av en lång böjd sax när de klipper/trimmar. Så idag var jag iväg på lunchen och köpte just en sådan. Så den ville jag såklart prova...


Hon har en bra päls som är relativt lätt att sköta. Det är skönt. Det är också ett bra tag sen hon blev tvättad så det är verkligen dags för det nu, men jag har inte velat göra det så länge det varit så kallt.


Hon är så fin, våran lilla Leia 💗

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...