lördag 14 maj 2022

Fågelungarna...

Nu har äggen kläckts i fågelboet som jag visade för nån vecka sen. Jag kollade lite försiktigt igår och då var äggen utbytta mot ungar istället 😊 Det såg ut som de sov. De var väldigt stilla och tysta. Nu ska jag inte kolla på dem nåt mer. Nu ska de få vara i fred. Vi ser att mamman flyger fram och tillbaka med mat i munnen till dem. Bråda dagar för henne.


Redan kl 8 imorse hade jag en Pulled beef i ugnen som vi har ätit nu ikväll. Jag gillar mat som sköter sig självt. Vi hade coleslaw till som jag också gjorde själv. Allt serverades i pitabröd. Blev kanongott 😊


Sätt på ugnen på 150 grader. I med köttet i en gryta. Sen skar jag två små lökar i bitar + en vitlöksklyfta. I med en flaska BBQ-sås och blanda runt allt. Jag brukar köpa Santa Maria Original, se HÄR. Jag gillar den. Vissa sorter kan vara lite för rökiga i smaken, men denna är lagom för mig.

Sätt på locket på grytan och in med den i mitten av ugnen. Köttbiten jag hade idag var nötkött och vägde 600 gram. Jag hade den i ugnen ca 3,5 h. Sen när det är klart drar man isär köttet i bitar med hjälp av två gafflar. Blanda runt allt igen med såsen. Klart att serveras 😊

Detta är perfekt mat när man t ex vill vara ute och jobba i trädgården. Behöver ingen passning alls.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...