fredag 27 maj 2022

Mina odlingsringar...

Jag började att sätta ihop en av de odlingsringar som jag köpt och visade här för ett tag sen. Lite pilligt var det att få ihop den, men det gick 😊 


Detta skulle egentligen gjorts mycket tidigare i år innan de vinbärsbuskar växt upp som jag tänkt ha dem runt. Svårt att trä den över en stor yvig buske liksom. Ett sätt är ju också att bygga ihop den nere i marken runt busken, men det tror jag blir svårt. Det är som sagt väldigt pilligt och små skruvar och muttrar.

Men de ser fina ut och blir dessa bra när de kommer på plats blir det nog att jag beställer några till.


Det har varit riktigt trist väder idag. Regn och sol om vartannat hel dan och det har typ varit full storm också. 

En annan grej som vi fick gjort idag var att vi sålde vårt gamla trädgårdsmöblemang på Blocket. Det som vi haft i lusthuset. Mats byggde ju ett bord i vintras som vi ska ha där istället. Han ska slipa bordskivan och olja in den, men han har inte kunnat stå ute med det idag då det regnat så mycket. Till det behöver vi nya stolar sen. Korgstolar hade varit snyggt 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...