onsdag 18 maj 2022

Ett YouTube tips om odling....

Jag fick ett tips från Rebecca. En ung kille som lägger upp filmer om sitt odlingsintresse på YouTube. Han kallar sig Viktorherbivor och bor i Göteborg, du hittar det HÄR. Väldigt bra och informativt 😊 Jag har bara kollat på en film än så länge. Där berättar och visar han hela processen från att han börjar hyra en odlingslott och börjar gräva upp den till skörd av allt han odlat. Han berättar om marktäckning, de bygger växthus, stängslar in, bygger odlingslådor. Mycket inspirerande. Ett tips om du är intresserad av odling 😊

Växthuset de byggde gjorde de av spillvirke och klädde in det i nån växthusplast. Det ser ut att vara ca 1,30 m högt och rektangulärt till formen. Ena långsidan har de gjort så att man kan rulla upp hela långsidan om växthuset behöver få in mer luft. Väldigt fiffig och enkel konstruktion. Som sagt, filmerna är väldigt inspirerande.

Vad händer annars idag då? Jag har unnat mig att ta ledigt resten av veckan och börjar inte jobba förrän på måndag. Härligt! Nu när jag kollat på Viktorherbivor och blev inspirerad ska jag ut och så några rader sallad och morötter i min ena pallkrage. Där är lite plats kvar då jag mest har jordgubbar i dem. 

Här är lite plats kvar

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...