lördag 7 maj 2022

Det odlas raps i år...

Vilken skön dag det varit idag 😊 Soligt med blå himmel nästan hela dan. I eftermiddag, efter ogräsrensning tog vi oss en tupplur ute på trädäcket i varsin Baden-Baden. Härligt! 

Jag måste också visa vår utsikt från gårdssidan. Bonden odlar raps i år och den börjar redan gulna. Så fint sen när det blir heeelt gult. De små rapsbaggarna är väl inte lika kul, men det tar vi då. Det bästa är när det odlas säd eller raps här utanför. Då är det fint. Vissa år odlar de betor. Det är inte lika fint, haha...


Min rabarber måste jag också visa. Den har växt nåt helt otroligt mycket på de två veckor som gått sen vi var här senast. Jag ska ta med mig lite imorgon när vi kör hem. Jag tror nog att min svärmor vill ha lite. Några av mina potatis jag satte börjar man skönja i odlingslådan bakom rabarbern 😊 Allting börjar gro nu. Så himla kul!


Mats har klippt gräset i två omgångar idag. Så himla tjockt var det. Vi brukar skämta om att när de gödar åkern så kommer det nog lite gödning även på vår gräsmatta. Den är alltid så frodig och grön hela våren och växer nåt otroligt 😊 Det låter väl inte helt osannolikt? 

En riktig trädgårdsdag har vi haft idag 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...