måndag 16 maj 2022

Myggen har kommit till Trolle Hill...

Bara under helgen som varit har myggen kommit. Ikväll försökte jag vara ute och kamma hundarna. Det gick en stund, men sen var det stört omöjligt. Vi fick fly in 😏 Nu får vi hålla oss inomhus på kvällarna ett par veckor framåt. Sen lugnar det ner sig.

Jag blev så himla sugen på att göra rabarberkräm ikväll. Jag hade två stjälkar liggande här hemma som jag tagit med hem från Österlen så de skar jag upp i bitar. Lät dem koka i 3 dl vatten och 1 dl socker. När de kokat ca 5 minuter hällde jag i 1 msk potatismjöl som jag löst upp i lite vatten. Sen fick det bara koka upp igen och så är det klart. Enkelt och gott på kvällen med en macka till 😋


Måste också komma med ett TV-tips. SVT Play släppte säsong 6 av den brittiska serien Shetland i fredags. Två avsnitt är tillgängliga just nu och de plöjde vi igenom igår kväll. Så himla spännande. Jag kan bara rekommendera 😊 På fredag släpps avsnitt tre. Då lovar jag att vi sitter bänkade.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...