lördag 28 maj 2022

En ny hortensia...

Vädret har varit mycket bättre idag. Det har knappt regnat nånting, bara kommit lite droppar. Så fort vädret blir lite bättre så kommer energin tillbaka och man vill vara ute och fixa och greja.


Vi var borta på Lantmännen i Tommarp igår. Jag köpte denna fina och kraftiga hortensia. Mina egna som jag övervintrar ute är svåra att få stora och till att blomma igen, tycker jag. Nästa vinter ska jag ta ner dem i källaren och övervintra dem där istället. Då blir det ju att de sätter igång att växa tidigare på året.

Jag vet att jag skrivit det innan, men det är konstigt med hortensior. Förr gillade jag dem inte alls. Jag tyckte att det var en riktig pensionärsblomma, men jag är ju äldre nu så det stämmer. Dock inte pensionär än haha... 😀

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...