onsdag 28 juli 2021

Jag har gjort röda vinbärssaft...

Jag har i flera dagar tänkt göra röda vinbärssaft för bären sjunger på sista versen nu om ni förstår vad jag menar 😊 Det receptet jag har blir det ca en liter koncentrerad saft på två liter bär. 


Det blev fin färg på den och väldigt god blev den också. Vi provsmakade den direkt såklart 😊 Egentligen skulle jag göra en sats till för där är mer bär kvar som behöver plockas, men där är svarta vinbär också som behöver plockas även om där inte är lika mycket som de röda. De gröna släta krusbären också färdiga.


Blir de bara plockade så kan man alltid frysa in tills man vill göra något av dem.


Jag höll på att få en chock idag när jag skulle vattna blommorna. Det sitter en gigantisk vårtbitare på min fetblad 😲 Hur i hela friden har den kommit dit där? Den ville knappt släppa taget heller när jag försökte putta av den 😉

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...