lördag 24 juli 2021

Jag säger bara, 6 kilometer...

Idag har det hänt något historiskt 😊 Jag sprang 6-kilometersrundan när vi i förmiddags körde bort till löpslingorna. Tidigare i veckan hade jag bestämt mig för att innan denna veckan var slut skulle jag prova 6-kilometern och idag blev det. Jag visste inte om jag skulle orka springa hela sträckan, men det gjorde jag. Där är bara en brant backe i början av slingan som jag alltid går uppför, men förutom den sprang jag hela tiden. Det är helt galet att jag klarar det. Aldrig nånsin kunde jag tro att detta skulle hända. Jag springer inte fort, men det har ingen betydelse. Jag springer och det är det viktiga 💖

Vad har hänt annars idag då? Jo, vi tog vår scooter i eftermiddag och körde bort till KIN café som ligger i grannbyn Östra Vemmerlöv. Vi har inte varit där förut, men det är samma koncept som vår granne Drömbageriet. Ett trädgårdscafé med vildvuxen trädgård och man bakar med ekologiska varor. Jag åt en morotskaka och Mats åt en kokostosca. Väldigt gott alltihopa 😊 Det var roligt att ha varit där för de ska stänga och sälja efter denna säsongen.

Det har varit väldigt varmt idag, men nu ikväll är första kvällen på länge som jag måste stänga ytterdörren för det är för kallt och blåsigt för att ha den öppen. På mornarna ligger fukten också nu på trädgårdsmöblerna så man märker verkligen att det har vänt. Hösten kommer sakta men säkert.


Här ligger våran lilla flock 💖

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...