söndag 18 juli 2021

Första egna potatisen...

Oj vad det blåst här idag. Full storm hela dan 😏 men det har varit sol och varmt. Nackdelen när det blåser är att då märker man inte på samma sätt hur mycket solen tar. Jag märker det på läpparna om jag solat lite för mycket. Gör ni också det?


Annars har vi mest hållit på i trädgården idag. Mats har klippt gräset och jag har rensat ogräs lite här och var. Det hinner alltid växa upp lite mellan varven vi är här. Dessutom grävde vi upp två potatisstånd för att jag ville kolla om de var färdiga då blasten hade vissnat ner. Och det var de, så vi hade premiär idag med årets första egna potatis 😊 Det är lika roligt varje år när man skördar sitt eget.


På tal om att skörda sitt eget. Jag toppade filen och müslin ikväll med egna bär från trädgården. Riktig vardagslyx!

Två rundor med hundarna har vi också hunnit med idag. En vid Gyllebosjön imorse och en i skogen med löpslingorna ikväll. När vi var vid Gyllebosjön mötte vi Malin som har yogan som jag och Rebecca varit hos. Vi stannade och pratade en stund. Hon har en liten hund också som Leia hälsade på, eller rättare sagt Leia ville hälsa, men den tyckte Leia var lite för stor så den for hit och dit och till sist satte hon sig bakom ägaren 😊 Det ser för roligt ut när småhundar gör så. Det är rätt så vanligt. Apropå yogan, så har hon ett yinyoga-pass imorgon som jag ska anmäla mig till.

När vi var vid löpslingorna gick vi med hundarna först och sen sprang jag den korta rundan. Mats har redan sprungit och cyklat så mycket de senaste dagarna så han satt och slumrade i bilen med hundarna medan jag sprang. Bra när man kan slå två flugor i en smäll...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...