måndag 12 juli 2021

Bär och konsert...

Där är så mycket bär nu i Komstad. Vårt lilla körsbärsträd är helt fullt med bär. Jag trodde när vi kom i lördags att fåglarna skulle ha tagit allihopa, men inte då 😊 De går att äta nu, men eftersom detta är första gången där är så mycket så vet jag inte riktigt hur mörka de ska bli. Vi får se till helgen hur de ser ut då och om där är några kvar över huvudtaget, haha...


Jag plockade alla bär på denna lilla krusbärsbusken. Den är inte så stor, men där var ändå mycket bär. Bären är de där gula, lite håriga. I alla fall så var de klara, så den påsen ligger i frysen. Jag ska nog göra lite marmelad så som vi gjorde ifjol. Den har vi ätit upp, så det passar bra att det kommer lite ny nu då.


Till sist, en liten skiss hur jag tänkt mig hur en pergola skulle se ut på innergården. Tre stolpar med en överliggare. Allt svartlaserat, och sen nån klängerväxt som klättrar sig uppför stolparna. Kanske kaprifol eller nåt liknande. Jag tror att det hade gjort uteplatsen lite mer ombonad. Det pratas så mycket om att man ska ha olika rum i trädgården, men det gör mycket om man kan få till det. Det ska jag sträva efter 😊 Uteplatsen nedanför köket ska vara sin lilla avdelning och trädäcket med lusthuset sin egen avdelning.


Ja, det är så mycket man skulle vilja göra, men man får ta lite då och lite då så blir det bra i slutändan. Förresten, jag har nog inte berättat att vi ska kolla på Lena Philipsson på Ovesholm på torsdag. Kul, då jag varken har sett henne förut eller varit på Ovesholm 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...