måndag 5 juli 2021

Fiber i huset...

Ikväll sitter man här och surfar via vårt fiber 😊 Man tror ju knappt att det är sant. Vi var inne och valde operatör ikväll, och sen fick vi igång det direkt via vårt meshsystem så nu är det bara att surfa på. Det verkar inte som vi behöver köpa nån ny router heller. Det har ju så himla länge känts som vi aldrig kommer att få nån fiber här ute i skogen, men nu är vi där. Jätteroligt! 

Jag provade att logga in på vårt affärssystem som vi har i jobbet och det gick snabbt och lätt. Nu stod det inte där och tuggade och snurrade som det brukar med det mobila bredbandet. Jag får prova det på allvar sen nån dag när jag ska jobba hemma.

Både Mats och jag tog varsin löprunda idag efter jobbet. Vi sprang inte tillsammans då han springer längre och fortfare än mig. Eller sprang och sprang. Jag hade ingen kraft överhuvudtaget idag. Jag sprang lite emellanåt, men jag bestämde mig för att ta en längre runda då istället när jag fick gå så mycket. När jag kom hem igen var Mats redan hemma och han frågade hur det gått. Jag sa då att jag hade inte orkat springa alls mycket och han hade känt exakt likadant. Vi skyller på sprutan vi tog i fredags. Det sitter nog kvar nåt i kroppen fortfarande, men det var ändå riktigt skönt att komma ut och röra på sig. Mitt batteri i min klocka tog slut så jag vet inte riktigt hur långt jag sprang/gick, men jag gissar på ca 6 km.


Jag fick hallon av en kollega på jobbet idag. Så himla snällt och vilken lyx med hallon. Det är man inte bortskämd med 😊 Vi åt lite ikväll och nu har jag frusit in resten.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...