lördag 10 juli 2021

Första kantarellerna...

När vi gick med hundarna i skogen igår eftermiddag hittade jag årets första kantareller längs stigen. Jag brukar inte hitta kantareller här förrän tidigast på sensommaren, så det var ju extra kul 😊 Här kommer vad vi åt igår kväll. Så himla gott när arbetsveckan är slut.


Vi skulle grilla hamburgare så jag stekte kantarellerna tillsammans med skivad lök. Ett kanongott tillbehör 😊 Vi hade gott om kokt potatis så det tärnade jag och stekte.


Först tänkte jag att jag skulle göra en kall sås, men jag bestämde mig för att göra eget persiljesmör istället. Det är något som jag gör ibland nuförtiden. Det gjorde jag aldrig förr. Nu var jag ute och plockade min egen persilja också. 

Ta ut smöret ur kylen en stund innan så det blir lite mjukt, på med salt och finklippt persilja. Blanda ihop allt med en gaffel. Klart 😊


Jaha, vad händer idag då? Inte så mycket än så länge, vi är hemma. Fanns ingen anledning att köra ner till Österlen då det ska regna, tyckte vi.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...