onsdag 21 juli 2021

Fina blommor i betong...

Kolla vad fina betongblommor på pinne jag köpte igår 😊 Eller rättare sagt modellen är dahlia och de är trädda på ett armeringsjärn. Dessutom är de avtagbara från armeringsjärnet, väldigt fiffigt. Då räcker det med att man plockar av själva blomman på vintern om man vill det.


Jag har nog inte berättat det förut, men jag har en släkting som också har fritidshus här i Komstad, bara 2-3 km från oss. Vi träffas inte så ofta, men igår fick vi för oss att ta en promenad dit och då gick vi förbi det här stället där en kvinna gör olika figurer av betong. Förutom de här blommorna hade hon bl a katter, gäss, höns i olika storlekar. Vi möttes av en berner sennen på gården och hon hade även en sittande hund i betong som var målad som en berner sennen. Lite  lagom stor, jag gissar att den var ca 30 cm hög. Vi berättade att vi hade newfoundland och hade man målat den i svart blev det helt plötsligt en newfoundland istället för modellen passade till båda raserna. Vi får väl se om jag beställer en sådan framöver. I alla fall så blev det väldigt fint i rabatten när de här blommorna kom på plats så jag vill nog köpa ett par till att ha där hemma på Trolle Hill. 

Egentligen skulle man ju kunna göra såna här själv. Jag bor ju ihop med en betongexpert, haha...


Idag väntar vi våra gäster som äger Raffes dotter. Hon är en väldigt bestämd dam, så vi får väl se vad Leia säger om det 😶 Hon kommer att undra vad det är för en kommandora som kommit 😀 men det är det som är så bra med newfoundland. Det brukar inte bli nåt gruff, de är ju väldigt lugna och sansade av sig.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...