torsdag 4 april 2024

Tomatsådd...

Efter jobbet körde jag bort till Öspab för att kolla om de hade öppnat för säsongen och det hade de 😊 Det ligger så nära så det blir liksom ingen omväg. Jag köpte lite olika fröer och bland annat då två olika tomatsorter.


Jag köpte också några nya lite högre fyrkantiga krukor och det var tur för de passade perfekt till min bricka 😊


Sorten med de lite större tomaterna var där endast fem st frön och det var den dyraste påsen så jag hoppas verkligen att de tar sig. Så det blev två krukor med den stora tomatsorten och tre krukor med körsbärstomater. 

Sen satte jag några luktärter också i den sista krukan. Jag läste att de fröna helst skulle ligga i blöt i 12 h före sådd, men det hade jag inte tålamod till. Det fick räcka med 2 h, haha... Jag hoppas att de tar sig ändå. Där var många frön i den påsen så de ska jag så fler av när det blir varmare ute.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...