måndag 8 april 2024

Första löpturen med Cindy...

Jag hoppade över styrketräningen med Freeflow idag. Jag var istället taggad på att ta ut Cindy på vår första löprunda för i år. Det gick jättebra. Det blev en runda på ungefär 3 km. Hon är så himla aktiv den hunden för att vara en newfoundland, så det är väldigt bra träning både för henne och mig. Och så blir hon trött i hjärnan också 😊


Jag köpte ett löparbälte ifjol nångång och till Cindy hade jag tidigare köpt en sele så det var bara att ta på grejerna och ut i skogen. 

Vi mötte en ryttare och häst vid ett vägskäl så de lät vi gå förbi innan vi fortsatte. Vi sprang lite runt på stället där vi stod när de gick förbi och då blev hon inte så koncentrerad på hästen. Jag vågar inte riskera att hästen blir rädd genom att gå eller springa förbi med henne då hon mycket väl kan göra ett ryck. Sen mötte vi en annan man som också var ute och löpte, men honom brydde hon sig inte om alls. Det är det som är så bra att springa med henne, för då hinner hon liksom inte tänka så mycket på vad vi möter för det går så snabbt och så är vi förbi. 

Nu får det inte dröja alltför länge till nästa gång. 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...