fredag 26 april 2024

Hos veterinär imorse...

Jag brukar inte lägga upp bilder på mig själv, men dagen började så oroligt och nu ikväll har vi landat nere på Österlen efter att inte ha varit här nere sen i påskas. Jag mår så bra när jag får komma hit. Det är som nån slags lugn och harmoni sprider sig i kroppen 💗 och jag tycker att bilden utstrålar det.

Jag trivs verkligen här nere, men jag är ändå tveksam till att bosätta mig här permanent. Vi har så mycket av vår vardag uppe i norra Skåne som man nog hade saknat.


Jaha, vad är det då som varit så oroligt idag? Jo ,jag var med Leia hos veterinär i förmiddags. Jag bokade en tid igår kväll då hon ett tag varit så flåsig och harklig, men igår var det väldigt mycket. Jag var rädd att det var något med hennes hjärta eller lungor så jag ville kolla upp det. Hon blev väl genomsökt och lungorna blev röntgade, men de kunde inte hitta något avvikande. 

Då hon gått upp i vikt lite för mycket de senaste två månaderna kan det vara så att det är det som påverkar henne. Så nu ska hon få ett dietfoder och så ska vi vara mer noga med hennes motionerande. Så i princip kostade det mig 4000 kr för att få en diagnos att hon är för tjock, haha... 😀 Men jag ska ändå hålla koll på hennes flåsighet så att det inte blir värre och jag fick antiinflammatoriskt utskrivet som jag ska ge henne ifall det är något.

Men det känns ändå väldigt bra och lättande att ha fått hennes hjärta och lungor undersökta. Annars hade jag gått och oroat mig jättemycket för det. 

Imorgon blir det till att ta tag i gräsmattan, mina urnor, trädgårdsmöblerna och odlingslådorna 💗

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...