söndag 28 april 2024

Nu kommer värmen...

Då var vi hemma igen efter en intensiv trädgårdshelg nere i Komstad och vilket härligt väder vi haft. Gräset var så högt så gräsklipparen fick verkligen jobba första rundan som Mats klippte. Sen fick det torka upp ett tag innan han klippte det ännu en gång. Efter denna procedur blev gräsmattan jättefin 😊


Jag har rensat ogräs, klippt ner en massa vissna blommor, och satte bland annat om mina övervintrade hortensior i urnor. Hoppas verkligen att de kommer att ta sig fint. Jag såg att där var nya skott som var på väg upp så det bådar gott 😊

Köpte också några säckar ny planteringsjord igår när vi var på Lantmännen. En säck åkte ner bland mina jordgubbar. Vi fick väldigt mycket jordgubbar ifjol så det hoppas vi på att det blir likadant i år. 

Man hinner inte så mycket på en helg. Jag hade velat fortsätta rensa ogräs, kratta uppfarten, så grönsaker i min odlingslåda, men det får jag fortsätta med nästa gång. 

Det var så fint med alla gulsippor borta vid Gyllebosjön

Nu hoppas vi på att värmen har kommit för att stanna 💗

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...