tisdag 29 augusti 2023

Mina tre To do...

Det finns några saker här i livet som jag skulle vilja göra innan man blir för gammal. Jag ska nämna några här som känns speciellt viktiga för mig 💗 Alla bilder här har jag googlat fram.

Nummer 1 är att jag vill bo vid havet. Det är något som blir mer och mer påtagligt ju äldre jag blir. Om det blir på Österlen, i Blekinge eller i Kalmar/Öland känns mindre viktigt, men det är mycket känslor kring detta i mig. Jag kan inte förklara varför det är så starkt, men så är det bara. Tänk bara att kunna ta en daglig promenad på en sandstrand 😊 Vilken lisa för själen det hade varit.


Nummer 2 är jag skulle vilja se lunnefåglar eller puffin som de heter på engelska. Det är något som vi har pratat om i vår familj under flera år, och det är till Irland jag skulle vilja åka och se dem. Det hade varit väldigt roligt. 


Nummer 3 är att åka till Australien igen och se en annan del av landet. Vi var där år 2015 och det är något av det mest fantastiska jag varit med om. Sydney var en helt otrolig stad som jag skulle vilja återvända till, och sen utgå därifrån och denna gång åka söder/västerut längs kusten ner mot Melbourne. 


Om jag ska rangordna dessa tre önskningar i den ordning där nr 1 är mest osannolikt att det ska ske överhuvudtaget så blir det så här: nummer 3, 1 och 2. Att vi skulle komma iväg på en resa till Australien igen ser jag som mest osannolikt faktiskt. Skulle vi åka dit igen så hade jag velat vara där två-tre månader och det blir svårt så länge man jobbar och så har vi doggarna också som man inte vill lämna. Och att åka dit som pensionär, det vette hundan. Tre månader är max som man får visum.

Därefter det näst mest osannolika. Att vi skulle skaffa oss ett boende vid havet. Jag tror inte det blir nåt med det. Då måste vi göra oss av med ett av de två hus vi har. Mats kan absolut inte tänka sig att lämna vårt hus i skogen och jag vill inte göra mig av med huset på Österlen så där är det dead end liksom. Vill jag till havet så får jag helt enkelt ta bilen och köra dit, men man ska såklart aldrig säga aldrig 😊

Det mest sannolika att det ska bli av är att vi reser till Irland för att se puffins. Om det blir nästa vår får vi se, det är inte helt omöjligt. Det är ju egentligen bara att boka ett flyg, inte svårare än så. Den bästa perioden att se dem är april-september.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...