torsdag 17 augusti 2023

Hon är inte som de andra...

Helt sjuk vad fort denna veckan gått. Redan fredag imorgon 😊 Jag ska försöka sluta vid lunchtid imorgon då vi ska ha gäster hos oss i helgen nere på Österlen. Kan vara skönt att komma iväg tidigare än vad vi brukar.

Det hände en grej här i veckan. Cindy sprang iväg ut i skogen. Hon har ju stuckit iväg ett par gånger utanför tomten men då bara till precis utanför, så jag har knappt haft henne lös nånting på sistone. Men så kom vi hem häromkvällen och släppte ut dem från hundgården. Plötsligt började Leia skälla och springa till baksidan som hon gör ibland när hon får för sig att det är nånting och då bara sätter Cindy världens fart och springer som en dåre efter Leia och fortsätter springa och upp över stenmuren och ut i skogen. Jag springer efter och ser att hon försvinner iväg ut i den täta bokskogen som inte är gallrad. Där det är så tätt så det går knappt att komma fram. 

Ja, vad gör man? Jag började ropa och kalla på henne och sprang bort till sjön där vi brukar gå med henne för att där borta ta en stig som går parallellt med där hon försvann in i skogen. Mats tog sin cykel och cyklade ner till grusvägen som ligger en bra bit nedanför där hon försvann. Jag tyckte att jag hörde henne men såg henne inte. När jag irrat där nere sprang jag hemåt igen och ut i i det allra tätaste så jag kom till baksidan på vårt hus. Hon syntes inte till, så jag fortsatte att gå vidare bland de här täta små bokträden och då helt plötsligt kommer hon springande bakom mig. Man blir ju bara så himla lättad och andas ut💗

När vi kommer hem igen så ser vi att någon varit i dammen och där är blöta spår runt huset och upp på verandan så hon har varit hemma, men så har hon väl hört mig ropa där på baksidan av huset. Då hittade hon hem i alla fall vilket känns skönt. Vi har ju inte behövt ha inhägnat här med de andra hundarna vi haft, men vi får ta en funderare hur vi ska göra. Hon ger mig magsår den hunden...

Nu ska vi ner till Österlen och där har vi rejält inhägnat, så där kommer hon ingenstans 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...