torsdag 31 augusti 2023

Hundkapplöpningen i helgen...

Jag har helt glömt bort att berätta att vi körde bort och kollade på hundkappen i Tommarp i lördags, Åtta st lopp var det och vi stannade och såg på allihopa. Jag trodde att det bara skulle var greyhounds som tävlade men där var även några lopp med whippets och så var där ett lopp med saluki också. 


Greyhoundsen var snabbast, därefter whippetarna och sen salukisarna. Om jag inte minns helt fel var banan de sprang på 310 m och på ett ungefär sprang greyhoundsen på 18 sek, whippetarna på 20 sek och salukisarna på 22 sek.

En annan grej som var kul var att inför varje lopp kom förarna och hundarna ut på ett led och speakern berättade om varje hund. Namn, ålder, ägare och vad den hade vunnit tidigare. Kul 😊 

Nu gick inte alla loppen som på räls utan i ett av loppen med greyhounds hoppade en av hundarna över det lilla räcket och in på den stora gräsmatten i mitten. Där la hon sig och rullade sig och njöt av livet istället 😄 Hon tyckte tydligen det var roligare. Sen i det sista loppet havererade motorn med "haren" som går runt banan, så det loppet ströks. Lite tråkig avslutning för de tävlande, men det är väl sånt som händer kan jag tänka mig.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...