tisdag 17 januari 2023

Valpkurs ikväll...

Jag och Cindy har varit på valpkursen ikväll. Jag kände mig inte riktigt på hugget för det, men det gick riktigt bra ikväll. 

Vi gjorde bland annat en inkallningsövning som gick kanon. Vår kursledare höll Cindy medan jag sprang en bit bort. Sen kallade jag på henne och så kommer hon då springande i en himla fart. Man får in henne på sin vänstersida och så säger man nånting i stil med "Nu går vi..." och så går vi en bit framåt och hon ska då gå fint vid min sida och när vi gått en lagom sträcka så sätter jag henne och så får hon godis 😊 Kul övning. 

Nu har vi bara två gånger kvar av denna kursen. Jag får se om jag går nån fortsättning, men egentligen borde man. Spårkurser är roligt. Det gick jag med Chapman, och jag tror att det är något som hade passat Cindy. Jag får prova att lägga ut något spår här hemma och se vad hon gör.

När vi kom hem satt Mats och kollade på The Bluesbrothers 😊 Så nu sitter man här och diggar och skriver, haha...


Hundburen som vi beställde till nya bilen blev klar idag, så på torsdag ska Mats åka och hämta den. Kommer doggarna att reagera nåt, tro? Då denna bil är högre kommer rampen att luta lite brantare när de ska gå upp, men det tror jag inte de kommer att reagera på precis. Spännande.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...