onsdag 4 januari 2023

Bokat hotell...

Vi bokade hotell i Kalmar ikväll. Vi ska upp en helg om några veckor och hjälpa Rebecca och Fredric att flytta. Det närmar sig med stormsteg tills de får tillträde till sitt hus 😊 Vi bokade på First Hotel Witt. Där har vi aldrig bott förut så det blir kul. Det ligger centralt och vad man kan läsa sig till har de flesta rum havsutsikt. Det hade ju varit trevligt att få 😊


Det är väl inte det vackraste hotellet från utsidan precis, men det blir nog bra. Roligt att prova nåt nytt. Jag tänkte först att det är en riktig 60-tals låda, men när jag googlade på det så fanns det redan i slutet av 1800-talet. På bilderna nedan ser man hur det byggts om över tid. Tydligen revs och byggdes det om 1940 och sen blev det tillbyggt 1970. Jag gillar att plocka fram fakta och historia över platser man ska till. 


Hotellet ombyggt 1940




Ombyggnad av hotellet 1939

Så t o m i Kalmar har gamla byggnader rivits och fått ge plats för det "moderna" fastän det mesta av det gamla är kvar. Som tur är 💗

Vi kollade på Top Gun-Maverik igår. Jag tyckte den var riktigt bra, men samtidigt så konstaterade vi att mycket beror nog på att man har sett ettan och att man dessutom såg den "när det begav sig". Att vara 20 år nu och titta på båda kanske inte blir detsamma. Men som sagt, vi gillade den 🏍


Då är det torsdag imorgon och veckans sista arbetsdag då det är trettondagen på fredag. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tyckte med filmen var riktigt bra. Men precis som du säger så kan det bero på att första filmen följt med under livet. Men för att vara en uppföljare så får den högt betyg av mig! Ny vecka och första veckan med 5 dagar jobb sen innan jul. Känns bra ändå! Ha en fin vecka🤗 /Petra

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...